TERESE FREDENVALL GER FÖRLÄSNING OCH KONSERT

TERESE FREDENWALL – KÄND MUSIKSKAPARE GÄSTAR OSKARSHAMN

Terese ger på lördag kl 17.00, en föreläsning på Forum, där hon berättar om sina erfarenheter som musikskapare och entreprenör i en hård och skoningslös underhållningsbransch. En berättelse om hur hon som etablerad låtskrivare valde att använda musiken för att hjälpa utsatta unga.

Terese_Fredenwall_2010

Terese berättar om sin resa från flickrummet i Stockholm till Sveriges
största musikscen. Hon berättar om sina besök i fängelser och på
bordeller, och hur mötena med dessa människor förändrat hennes liv och hennes tro på en Gud som inte ser någon människa som ett hopplöst fall.

Föredraget är cirka 60 minuter. Platsen är Forum. Tidpunkt för föredraget är kl 17.00. Efter fördraget serveras kaffe. Konserten börjar kl 19.00

KONSERT MED TERESE FREDENVALL OCH MUSIKER

Lördag 19.00 ger Terese Fredenvall och två musiker en konsert på Forum.  Det blir en intim men musikaliskt medryckande upplevelse. En konsert där skickligt musicerande varvas med nervfyllda mellansnack. Triosättningen ger en stor konsertupplevelse.
Låtmaterialet är både på engelska och svenska.

Dessa arrangemang är en stor satsning bakom vilken Oskarshamns Kristna Råd (Svenska Kyrkan och alla frikyrkoförsamlingar i Oskarshamn och Döderhult) står. Jag vill varmt rekommendera dessa samlingar. Och det är ett utmärkt tillfälle att inbjuda vänner som kanske inte brukar gå till kyrkan. Inträdet är helt fritt. För kaffet tas en avgift på 20 kr.

Välkommen med!

Lennart Thorsson, Pastor i Svallidens Alliansförsamling