Sommargudstjänster

2016 juni juli augusti framsidan

På söndag den 12 juni kl 10.00 inbjuder Svallidens Allians- och Missionsförsamlingar till gemensam gudstjänst. Det är den första av en lång rad av sommargudstjänster som kommer att äga rum varje söndag till och med augusti ut. (Ett undantag är midsommarhelgen då ingen gudstjänst anordnas, men det finns ju fler kyrkor i vår stad med omnejd och många kristna sommargårdar som har fina arrangemang att erbjuda)

I söndagens gudstjänst medverkar Ingegerd och Lennart Thorsson samt Magnus Karlsson som svarar för blåsmusik på sin klarinett. Nattvardsbordet kommer att stå dukat. Sommaren är ju en tid då många av oss vill koppla av från vardagen. Men att rekreera sig kan också vara att koppla på, att få göra sådant som man kanske annars inte riktigt hinner med. Ta tillfället att koppla på i sommar, umgås med släkt och vänner och umgås med vår Herre. Tänk att få ta lite extra tid till bibelläsning och bön!

Varmt välkommen med till sommarens gudstjänster!
Program och medverkande hittar du på församlingarnas hemsidor samt i predikoturerna.

Med vänlig hälsning                                                                     Lennart-090609

Lennart Thorsson, pastor i Allianskyrkan