FIRA FÖRSTA ADVENT MED OSS!

Jag är nyss hemkommen från Teneriffa och några dagar av svindlande naturupplevelser. Bland annat besökte jag, och min fru Ingegerd vulkanen Teide, – den tredje största vulkanen i världen. Dessutom – uppleva högsommarväder i slutet av november.Adventsmotiv

Nu är det dags att återgå till vardagen och festen! Vi går ju in i adventstiden – som påminner oss om att Jesus kom till oss en gång som barnet i krubban och mannen på korset, att han kommer till oss just idag genom sitt ord och sin ande och att han snart skall komma åter till oss som konungen, befriaren och domaren. Och vi ropar med allt Guds folk: Maranata – kom Herre Jesus.

Vill du vara med och fira Advent med oss? Välkommen att besöka Allianskyrkans adventsgudstjänster, Tiderna hittar du i programtablån. Nu på söndag samlas vi kl. 10.00 i Svallidens Missionskyrka för att i enlighet med god tradition fira första adventssöndagen med den ekumenisk gudstjänst. Missionskyrkans pastor Magnus Spång predikar och församlingens sångare sjunger. Var beredd på traditionella adventssånger och kanske någon liten överraskning.

Vill du lyssna på mig – så hittar du mig i Hultsfreds Missionskyrka – där firas också gudstjänst på söndag förmiddag med start kl 10.00. Även här är det ekumenisk gudstjänst – Hultsfreds Missions och Pingstförsamlingar sammanlyser sina gudstjänster. Förutom undertecknad medverkar Maria Landström och Emmelie Harticka med musik. En grupp unga Iraniel kommer att sjunga för oss. Efteråt är alla välkomna på adventskaffe.

Med vänlig hälsning

Lennart Thorsson